tHe EmPtY's

tHe EmPtY's

Ahad, 24 April 2011

3 sekawan !

mereka tige sekawan...anie,bella dan cyma yang tinggal serumah di sebuah apartmen setinggi 40 tingkat...pada satu hari ketika pulang dari bekerja mereka melihat ramai orang berkumpul di depan lif...rupe-rupenye elektrik padam dan lif tidak berfungsi...


anie : cam mane nie ?? uma kite paling atas sekali...


bella : aduhhh...takkan nak naik tangge ?? larat ke ??


cyma : aku rase baik kite guna tangge je la...kite sendiri pon tak pasti bile elektrik akan ade balik...


anie : aku ade satu idea...kite naik tangge sambil bercerita...tapi kite kena bercerita yang sedih saje la...sebab bile kite cerite bende yang lawak kite akan sesak nafas kerane banyak gelak...


mereka bertige pon setuju dan mule menaiki anak tangge untuk ke tingkat 40...anie pon memulakan cerita sedihnye...


anie : aku mase kecil punyelah sedih dalam hidup aku...aku membesar tanpe seorang ayah...ayah aku meninggal mase aku masih lagi di dalam kandungan mak aku...dari kecik lagi aku .......... bla bla bla ...............


punyelah sedih mereka mendengar cerita anie sampai mereka sendiri tidak sedar mereka sudah pon berada di tingkat 17...mereka berhenti sekejap bukan kerana penat tapi kerana masing-masing mengelap air mata yang mengalir...kemudian mereka sambung menaiki tangge kembali...kali ini giliran bella pulak bercerita mengenai kisah sedihnye...


bella : sejarah hidup aku lagi sedih...mase umur aku 2 tahun kedua ibubape aku meninggal dunia...aku di besarkan oleh abang sulung aku saje yang mase 2 baru berumur 16 tahun...abang sulung aku terpakse berhenti sekolah untuk menyara kami 3 beradik...bla bla bla ................................


sekali lagi air mate mereka mengalir...punyelah lame cerita si bella sampai sedar tak sedar mereka telah pon sampai di tingkat 35...hanye tinggal lagi 5 tingkat je lagi...sambil melangkah ke tingkat 36 cyma mule menyampuk...


cyma : alaaaaaa...korang punye cerita tak sedih lagi...cerita aku lagi sedih punyeeee.......


anie : ko pon ade sejarah hidup sedih jugak ke ??


cyma : mungkin hari ini dalam sejarahhh...


bella : cerita je la...kite ade lagi 4 tingkat je lagi...


cyma : aku sedih kerane............KUNCI RUMAH KITE TERTINGGAL KAT DALAM KERETA !!!

1 ulasan: